Amplitie, een trend. Wat is het precies?
We lazen eens de quote “๐๐ฒ ๐ด๐ฒ๐ฒ๐ณ๐ ๐ท๐ผ๐๐ ๐ธ๐ฎ๐บ๐ฒ๐ฟ๐ฝ๐น๐ฎ๐ป๐๐ฒ๐ป ๐๐ผ๐ฐ๐ต ๐ผ๐ผ๐ธ ๐๐๐๐๐ ๐๐๐ ๐๐ฎ๐๐ฒ๐ฟ, ๐๐ผ๐ฑ๐ฎ๐ ๐๐ฒ ๐ฏ๐น๐ถ๐ท๐๐ฒ๐ป ๐ด๐ฟ๐ผ๐ฒ๐ถ๐ฒ๐ป? ๐ช๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ผ๐บ ๐ท๐ฒ ๐บ๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ฟ๐ ๐ป๐ถ๐ฒ๐?”.
Hier kunnen wij het alleen maar heel erg mee eens zijn. Met andere woorden: inzetten op een amplitieve aanpak.
Amplitie in een notendop
Ampli… Wat?
Amplitie betekent letterlijk: versterken, vergroten en vermeerderen.
Oftewel, het versterken van je medewerkers, zelfs als ze niet ziek zijn of klachten hebben. Zo worden ze veerkrachtiger en kunnen ze mogelijke tegenslagen gemakkelijker aan.
Als je als werkgever een amplitieve aanpak hebt, geef je dus de positieve aspecten van ALLE werknemers extra aandacht. Hierdoor wordt de grootste groep medewerkers in jouw organisatie vitaler, productiever en waarschijnlijk ook loyaler. En daarmee is voorkomen of herstellen op individueel niveau minder nodig.
Slim investeren in vitaliteit
De investering komt met een amplitieve aanpak alle medewerkers ten goede, in plaats van alleen de enkeling die preventieve of curatieve zorg nodig heeft.
Weet dat een vitaliteitsprogramma, gericht op amplitie, al voor 22 cent per medewerker per dag kan. Een zieke medewerker kost al snel 350 euro per dagโฆ ย Ai!
Heb jij als manager, directeur of HR-professional al eens nagedacht over een amplitieve aanpak?
Stuur ons gerust een berichtje als je wilt weten hoe jij kunt inzetten op het versterken van je medewerkers! We denken graag met je mee.