Scroll to top
Het is bijna Pasen! We kunnen niet wachten om de keuken in te duiken en heerlijke gezonde ontbijtjes en brunchrecepten te maken.
Wist je dat Nederlanders gemiddeld 47 chocolade paaseieren eten? Omdat we er dus stiekem altijd teveel van eten vroegen we onze voedingsdeskundige Maus, van What About Food, voor wat gezonde Paas inspiratie. Wij zijn de beroerdste niet en delen ‘m graag met je. Show gerust je creatie met ons via #pasenmetsepp, vinden we leuk! Eet smakelijk!

Geroosterd brood met avocado en gepocheerd ei

Ingrediënten voor 1 broodje
– Ruim 1 L water
– 4 eetlepels (naturel)azijn
– 1 ei (op kamertemperatuur)
– 1 snee volkorenbrood
– ½ avocado
– peper, zout en paprikapoeder

Bereidingswijze
1. Breng ruim 1 L water met 4 eetlepels (naturel)azijn aan de kook. Breek het ei in een schaaltje. Draai het vuur uit en roer door de pan met een lepel in rondjes (in één richting) zodat er een draaikolk ontstaat.
2. Laat het ei uit het schaaltje in de pan glijden zodat het middenin de draaikolk komt. Blijf langzaam rondjes roeren met de lepel, maar probeer het ei niet te raken
3. Na ongeveer 4 minuten heb je een perfect gepocheerd eitje. Rooster ondertussen een snee brood en snij ½ avocado in plakjes.
4. Schep met een spatel of schuimspaan voorzichtig(!) het ei uit de pan en laat even uitlekken.
5. Beleg je snee brood met plakjes avocado en daar bovenop het ei. Breng op smaak met peper, zout en paprikapoeder. Prik de dooier in met je mes en geniet!
Let op: doordat de eidooier nog een beetje loopt, is dit recept minder geschikt voor zwangere vrouwen en hele kleine kinderen.
× Hoe kan ik je helpen?