Scroll to top
Daar zitten we dan, wéér in lockdown. Onze veerkracht wordt flink op de proef gesteld. Hoe houd je alle ballen in de lucht en hoe kom je met zo min mogelijk stress deze periode door? Deze tips helpen je op weg.

Mediteer 10 minuten

File in je hoofd? Neem eens tien minuten de tijd om te mediteren. Dit kan je helpen beter te concentreren en focus te houden. Even geen prikkels!

Maak elke dag een ommetje

Dit is natuurlijk een open deur, maar we kunnen het niet vaak genoeg herhalen. Meer bewegen helpt je lijf en geest gezond te houden. Je bent al super bezig met 20 minuten wandelen per dag. Dat zijn zo’n 3.000 stappen. Maak hier een gewoonte van en probeer het aantal stappen op te bouwen.

Kook samen

Samen kokkerellen is gezellig en gezond. Kies een gezond recept uit en ga lekker samen aan de slag.

Maak een foto van iets moois

Een foto maken van iets moois maakt je bewust van waar je bent en laat de rest even voor wat het is. Zo ontspan je bijna ongemerkt. Neem de tijd en geniet van wat je ontdekt.

Begin met zelfreflectie

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.. Blik elke week even terug (zonder oordeel!) dat geeft inzicht. Kijk wat goed ging en wat je kunt verbeteren. Probeer dit in de komende week aan te passen. En onthoud, met kleine stapjes kom je ook vooruit.

Wees lief voor elkaar

Wist je dat onderzoeken laten zien, dat mensen die zich eenzaam voelen vaker een zwak immuunsysteem en hoge bloeddruk hebben? Sociaal contact is dus niet alleen gezellig maar ook gezond. Kijk in je omgeving naar mensen die eenzaam zijn. Maak eens een praatje, bel ze op of stuur een kaartje. Een klein gebaar maakt een groot verschil.

Het is een bijzondere tijd. En we zijn er nog niet. Maar we weten inmiddels wat kan en de mogelijkheden zijn eindeloos. You got this!
× Hoe kan ik je helpen?