Scroll to top

 

 

Jullie zijn verrassend creatief. Dit horen we vaak terug wanneer we samen met een klant bezig zijn met een vitaliteitsprogramma. Vinden we leuk om te horen, want hier staan we zelf eigenlijk veel te weinig bij stil. Als je iets doet wat je erg leuk vindt, voelt het namelijk niet als werk.

Volle zalen
Vanaf het eerste gesprek met onze opdrachtgevers beginnen de ideeën al te borrelen. Achter elk vitaliteitsplan schuilt een klantvraag, die kan variëren van het omlaag brengen van het ziekteverzuim tot het creëren van meer teamgevoel. En daar bedenken we, vinden wij zelf natuurlijk, de leukste vitaliteitsplannen voor. Maar met een leuk plan alleen ben je er nog niet. Hoe krijg je de boodschap tussen de oren van al die medewerkers? Precies, met een goede communicatiecampagne. Maar daar moet je dus wel even voor gaan zitten. Wil je volle zalen trekken en medewerkers warm laten lopen voor activiteiten uit je plan, dan red je het niet met een A4’tje op het prikbord in de kantine of bij de koffieautomaat. We willen zoveel mogelijk medewerkers bereiken en in beweging krijgen, daarin is communicatie een stuwende kracht.

Brainstorm
Ons communicatieavontuur begint bij de vraag: ‘waarom investeren jullie in vitaliteit?’ Zodra dat antwoord duidelijk is organiseren we bij Seppworks een brainstorm. Iedereen uit ons team mag met ideeën komen, niets is te gek. Natuurlijk kijken we altijd kritisch of een communicatie-uiting ook past bij de opdrachtgever. Wat dat betreft is en blijft dit altijd maatwerk. Dat geldt net zo goed voor de tone of voice. Soms is de boodschap hetzelfde, maar passen we de tekst aan de doelgroep aan.

De plank mis
We proberen zoveel mogelijk werk uit handen te nemen van de communicatieafdeling, zodat zij zich op hun eigen werk kunnen richten. Wat we verzinnen om medewerkers te enthousiasmeren checken we ook bij de klant. We lopen rustig de werkvloer op om aan een willekeurige medewerker te vragen wat hij er eigenlijk van vindt. Daarbij moet je altijd kritisch blijven op je eigen werk. Wij kunnen op kantoor wel denken dat iets fantastisch goed aanslaat, maar als de ontvanger dit helemaal niet zo ervaart slaan we alsnog de plank mis.Tuurlijk is dat wel eens gebeurd en daar leren we weer van. Maar meestal gaat het goed!

Copy-improve-paste
We geloven dan ook niet zo zeer in copy-paste, maar in copy-improve-paste. In ons team zijn we ook altijd op zoek naar nieuwe manieren om op een verrassende manier te communiceren met verschillende doelgroepen. Soms zie je bijvoorbeeld iets op internet of social media wat ons weer inspiratie geeft tot iets nieuws. En die ideeën delen we weer in ons team, zo verrassen we ook elkaar. Er is voor ons niks leukers dan weer iets nieuws uitproberen om de boodschap over te brengen. Want uiteindelijk hebben we echt maar één doel, medewerkers in beweging brengen. En daarvoor trekken we echt alles uit de kast!

Mogen we binnenkort ook voor jou aan de slag? Doen we graag, dus neem gerust contact met ons op en drinken we een kop koffie. Of thee ;)”

Liefs, Maureen en Claudi

× Hoe kan ik je helpen?