Scroll to top

Oude liefde roest niet


29 april 202129 april 2021No comments

“In 2012 studeerde ik af van de bacheloropleiding ‘Sport, gezondheid en management’. Klaar om aan de slag te gaan binnen organisaties met onderwerpen zoals leefstijl, vitaliteit en gezondheid. Al snel kwam ik van een koude kermis thuis, de kredietcrisis was net voorbij en bedrijven hadden de vitaliteit van medewerkers niet op de agenda staan. Want, dat kost toch alleen maar geld?

Uiteindelijk startte ik mijn carrière bij de Rabobank en al vlot stapte ik over naar Randstad. Daar sprak ik wekelijks met ondernemers, directeuren en HR functionarissen. Ieder jaar werd duidelijker dat het belangrijkste kapitaal van iedere onderneming, de medewerkers, meer aandacht mocht krijgen. De arbeidsmarkt floreerde weer en de jacht op goed personeel was geopend. Logisch gevolg was dat organisaties goed voor hun personeel moesten gaan zorgen. Zowel om ze te behouden en om aantrekkelijk te zijn voor potentiële nieuwe collega’s. Termen als duurzame inzetbaarheid, employer branding en vitaliteit werden een must om te verweven in het beleid van iedere organisatie.

En daar kwam de volgende crisis aan, Corona deed zijn intrede. Dat had de werking van een enorme pressure cooker op vitaliteit. We weten inmiddels allemaal dat thuiswerken ervoor zorgt dat mentale veerkracht onder druk staat, dat medewerkers te weinig bewegen en sociale contacten missen. En zo zijn er nog wel meer thema’s die spelen…

Waar de vorige crisis ervoor zorgde dat ik niet met mijn studie aan de slag ging, gaf deze crisis mij juist de kans om dat alsnog te gaan doen. Niemand kan nog ontkennen dat vitaliteit aandacht nodig heeft. Dat gaf mij de kans om over te stappen naar Seppworks. Wij organiseren en creëren de leukste vitaliteit- en sportprogramma’s voor medewerkers van bedrijven. Deze crisis was voor mij de springplank om terug te gaan naar mijn oude liefde, want die roest niet. Wat is het tof om met bedrijven in gesprek te zijn over alle thema’s die vitaliteit raken en samen passende en creatieve programma’s te maken!

De zienswijze van organisaties ten opzichte van vitaliteit is echt in de afgelopen jaren veranderd. Vitaliteit is nu een noodzakelijke investering die zowel medewerkers als het bedrijf vele voordelen opleveren.

It’s nice to be back! Binnenkort eens een bakkie doen?”

Laat een bericht achter

× Hoe kan ik je helpen?