Scroll to top

Het is fijn om je dag met energie te beginnen èn te eindigen, maar hoe krijg je dit voor elkaar? Online zijn hier talloze tips voor te vinden. In deze #seppinspireert delen wij onze eigen favo-tips met jou, wie weet heb je er wat aan. Heb jij ook een favo-tip? Deel ‘m gerust in de reacties.
Voed je batterij
Snack in de ochtend. Zelfs na een goed ontbijt heb je rond 10.30 uur weer nieuwe energie nodig. Je lichaam heeft dan de meeste brandstoffen van de avond ervoor alweer verbrand. Trakteer jezelf op een handvol noten of een banaan om je motor goed te laten lopen. Hiermee voorkom je dat je tijdens de lunch te veel (en ongezond) eet.
Lach!
Mensen die veel lachen hebben een beter immuunsysteem dan mensen die weinig lachen. Door te lachen worden er extra witte bloedcellen aangemaakt. Deze witte bloedcellen ruimen virussen op, zo ben je beter bestand tegen infecties. Verder wordt de hoeveelheid stresshormonen in je bloed verlaagd en krijgen je buik en gezicht een gratis workout (altijd fijn). Daarom voel je je na een lachbui soms net zo voldaan als na een uurtje sporten.
Maak je hoofd leeg
Stress vreet energie. Je hebt de meeste energie als je ontspannen bent, als je je kunt focussen en je bezig kunt houden met positieve gedachtes. Doe daarom je best om je hoofd zo leeg mogelijk te houden. Probeer je gedachten van je af te schrijven, je problemen concreet te maken en je to-do’s in een takenlijst te zetten. Hoe leger je hoofd, hoe meer energie.
Beweeg
Ja, dit is natuurlijk een no-brainer, en vooral vanuit ons 😉 Maar toch bewegen we te weinig. Dus hop, klap je laptop dicht en ga (in je pauze) lekker naar buiten. Door een stuk te wandelen of een workout in de sportschool krijg je een heerlijk gevoel cadeau. Tijdens het sporten maakt je lichaam endorfine aan, waardoor je je positief en energiek voelt. Bovendien wakkert endorfine de werking van je immuunsysteem aan, zodat je minder snel een griepje oploopt. Wedden dat je batterij daarna weer een stuk opgeladen is?
× Hoe kan ik je helpen?